tisdag 19 april 2011

Ljuset

Vårljuset gör mig så gott!

Jag längtar efter Linz. Jag längtar efter Caroline! Jag skulle så gärna boka den billiga biljetten jag hittade här om dagen. Sitter här och lyssnar på Österrike-musa och njut-lider. Jag saknar det tyska språket. Blev alldeles till mig när jag satt ute i solen med Ismael och hans Wiener kompis vid skolan. Att jag skulle sakna den Österrikiska accenten!?
Annars börjar det ljusna lite i sinnet också. Varje dag kommer jag på roliga saker jag kan göra helt för mig själv och jag börjar trivas i mitt eget sällskap. Jag är ju värd att vara glad. Jag är ju alltid glad! Jag skall ju vara glad. Glad är min grej. Jag skall försöka vara det lite oftare. Jag har helt underbara vänner som bryr sig om mig och hör av sig ofta. Jag har njutit av flera sköna promenader med välgörande diskussioner i gott sällskap. Jag tycker dessutom om mitt job. Jag känner att såväl kunder som kolleger uppskattar mig. Jag blir glad av att jobba där. Jag är bra på mitt jobb.
Jag älskar att vara i skolan! Jag har tre intressanta kurser på gång som jag inte överhuvudtaget känner någon ångest eller tristess inför. Jag tycker om att luncha med mina fina vänner och att sitta i föreläsningssalen och sticka eller dricka kaffe ute i solen.
Jag älskar att få färg på mina kinder!

Jag njuter av att få gå över till min fina Mia som gör så mycket för mig och som gör mitt liv så mycket underbarare! Jag känner mig uppskattad bara för den lilla Mia jag är och inget annat. Du är guld värd min fina! Jag är så lycklig som har dig!

Heidi, jag hoppas att du vet hur mycket du betyder för mig! Dig kan jag alltid lita på. Jag uppskattar att du hör av dig och ser efter mig lite. Jag tycker så mycket om dig "Stora-syster"!

Dessutom har jag fått sommarjobb på underbara Hummelholmen och detta är en verklig utmaning som jag känner att jag kommer att må bra av. Bara tanken på Humle ger mig en lugn och skön känsla. Där känner jag mig hemma.

Jag har det ju så bra. Jag borde inte tänka på sådant som jag inte har. Jag vill inte sakna honom!! Dessvärre gör jag det ändå så otroligt mycket. Var är knappen där man stänger av de dumma känslorna?

Nu skall jag duscha efter att ha invigt de nya maratonskorna. Hårda tag nu fram till maraton. Spännande!
Pyjamasparty alá Mia&Mia <3

2 kommentarer:

  1. " Ihmisen elämässä on aikoja, jolloin hän joutuu olemaan kuin kotelossa, liikkumatta. Jos kotelon avaa väkisin, sieltä ei löydy kuin märkä sisus. Mutta kun aika täyttyy, kotelosta lentää esiin kaunis, vapaa perhonen." -Helena Pöyry-

    Puss på dig sötaste du!


    H

    SvaraRadera
  2. Älskar dig söta! <3 jag tycker om att kunna skratta och gråta med dig och oberoende vilket så gör vi det tillsammans! Det är det som kallas äkta vänskap <3

    SvaraRadera