fredag 12 november 2010

Havregrynsgröt

Jag är så nöjd för att jag har börjat äta havregrynsgröt på morgnarna. Och jag gillar det! Jag har kommit på att hemligheten är att inte koka den för hårt. Jag gillar det när grynen inte är helt sönderkokade. Det smakar lite mera som müsli + jag strör även i lite okokade havregryn innan jag äter det. Till gröten äter jag naturell yoghurt, osockrade hallon och en banan. Oj det är så gott att jag snålas på det under dagen. Jag hade aldrig trott att jag skulle kunna rätta till min trasiga relation till havregrynsgröten och här sitter vi nu, Bundis & Bästis.
Fjant-jag blir helt upprymd av detta. :)

Idag har vi skola hela dagen och jag tycker inte att det är rättvist att behöva spendera en lördag i skolan. Den enda dagen man skulle kunna göra något här när de har stängt ALLT på söndagar.

Nu skall jag hissa upp rullgardinen så att min persiljaodling också får njuta av höstsolen.
Bärfislukt på fingrarna efter att ha pillat på persiljan?!

1 kommentar:

  1. Oj va du är pysslig och hälsosam. Själv känner jag mig lika trött och oinspirerad som en björn som råkat vakna ur sin vintersömn.Ingen persilja bakom min rullgardin inte.(Jag har ju inte ens några gardiner.)En vissen palm på innergården, räknas det?

    SvaraRadera