söndag 14 november 2010

T-paitsväder

Sommaren har kommit tillbaka till Linz (i alla fall den finska sommaren). Här kunde man igår och kan även idag gå med bara armar i solen. Skönt att vintern inte har hunnit hit ännu, det skulle påminna för mycket om Finland.

Igår när jag gick på stan iklädd mina (mammas) ursnygga Adidas byxor kom en farbror fram till mig och frågade på bred Österrikiska: "Det där är väll sportbyxor?" Jag svarade att "ja det är det." Varpå han frågade: "Passar det sig att gå med sådana på gatan?!" Jag blev så paff och undrade om jag hade uppfattat honom rätt att jag bara svarade "Ja!" även om jag borde ha svarat med något riktigt spydigt. Han bara fnös och vände på klacken. Jag kan tycka att det borde höra till en sådan kultur att vara trevlig också och inte bara propert klädd. Snorkiga äldre människor hittar man lite varstans här.

Jag köpte i alla fall helt underbara, varma löpartights igår som jag är så ivrig att få använda. Jag får dock hålla mig till tåls när vädret är så varmt här. Jag ser också fram emot att visa dem för Mamma och Pappa.

Jag grattade pappa på farsdagen när jag vaknade och ville med ens vara hemma och tissla och tassla med kaffe, kaka och presenter nere i köket. Tyst så att Pappa inte skall vakna (vad är oddsen när det handlar om Pappa? :) Och i pyjamas smyga upp med resten av familjen och sjunga när vi öppnar dörren. Sitta och skratta i "Sömnhöuro" i Mammas och Pappas säng. Jag hoppas att Pappa får en riktigt trevlig dag!

Nu skall jag avsluta städningen och sedan gå ut en sväng i solskenet.
Kramar till er!

3 kommentarer:

  1. PÅSANT!? du sa ju he tå vi va tiid att int naan gar me joggare, men int gar man ju fram ti naan o sejr såde entå!? :p he finns myki lycka folk :p FRAM ME JOGGARE ALLIHOPA!! :D

    SvaraRadera
  2. ps. Ja tror int pappa fick na kaffi på säng, mamm steig upp kl ELVA!! och vi ader liti bakett he, så vi fiira a tär ner i köki iställi :p

    SvaraRadera
  3. That´s the new shit. Fir i köki så all kan ita tårto. Minder drägel på lakane! :D Ja ja vart allt paff. Ja tänker minsann aldä meir ha na anat på me tå ja fa ti stan. He va liti sama stil på a som ade som bucka ade pojken tå ni va jär. USCH!

    SvaraRadera