lördag 25 september 2010

Nya vänner

Gårdagen var en bra dag. Efter att jag fixat mitt aktivpass gick vi ut på gräsmattan och satte oss i solen. Det var så varmt att sitta där så Caroline, Petra och jag bestämde oss för att lira lite fotboll med två pojkar från Österrike istället. Detta visade sig dock vara ännu varmare. Vi spelade iaf ut dem och det står nu 1-0 Finland-Austria. Sedan trampade vi runt på stan i jakt på biblioteket. Vi fixade bibliotekskort och handlade lite på hemvägen.

På kvällen kokade vi  mat tillsammans med Aneta, Anna och Anton. Pasta Carbonara smakade gott efter allt traskande. Sedan spelade vi spel fram till tolv tiden och skrattade så tårarna sprutade. Efter det besökte vi partyrummet i källaren där det fanns ännu mera människor att prata med. Jag börjar nästan tro att jag kommer kunna lite tyska när jag kommer hem.

Ca klockan två bestämde jag mig för att ta natt, och till och med min sovsäck kändes skön efter en lång dag med många nya intryck.


Nu skall jag koka te och äta morgonmål, sedan blir det loppis på torget. Idag skall vi även träffa vår tutor Sabine på nåt trevligt Bäckerei.




Skymning i Linz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar