söndag 26 september 2010

Ensam

I morse kom jag fram till att jag har vant mig vid mitt rum och min nya livssituation eftersom jag för första gången sedan jag kom hit vaknade av alarmet och tänkte att jag skulle ge vad som helst för att få sova vidare. Precis som hemma, allt var normalt igen. Även om det var skönt att vara en morgonpigg person för två dagar skäns det skönt att vara mig själv igen.

Klockan 10 traskade vi iväg mot ett mål med okänd adress. Vi skulle besöka ett Flohmarkt (loppis), på ett ställe en kille berättade om igår. Vi viste namnet på stället men int vilket av de 7 ställen som kom upp på googlemap som var det rätta. Så, vi gissade på det som låg närmast, bara 3 km bort. Och vi blev så lyckliga när vi hittade det enorma loppiset. Där gick vi på i en timme och sedan hem igen. Väl hemma kokade vi mat.

Nu känner jag att jag behöver en paus från allt folk annars blir jag snart arg på någon. Så jag skall ha en flera timmars lång stund för mig själv och bara ligga i sängen, läsa min bok och sen kanske ta en länkkirunda.

1 kommentar:

  1. Åh, jag känner så väl till det där ensamhetsbehovet. Egentid heter det visst nuförtiden rikssvenska. Livsviktigt.

    SvaraRadera