onsdag 21 mars 2012

Ett angenämt problem, kan man tycka

Vad ska jag göra av den här dagen? Vad ska jag uträtta idag? Vad ska jag sätta all denna tid på? Detta är tankar som snurrar i mitt huvud när jag vaknar om morgnarna. Jag har ingen skola och ytterst få skolarbeten kvar att göra (men ändå så många att de gnager i bakhuvudet) och inga måsten. Det kan låta underbart och det skulle det säker också kunna vara ifall jag hade inspiration att göra något. Jag kommer inte på något att göra. Hela dagarna går jag runt och plockar, städar och diskar för att jag inte ska behöva göra något tråkigt till kvällen. Jag går runt och väntar hela dagen på att Jonny ska komma hem så att det roliga kan börja. Jag försöker och försöker men jag blir ändå alltid lika besviken när han ibland (mycket förståeligt) har planerat att göra något annat än att vara med mig. Han hinner ju inte göra allt som jag skulle hinna under dagen när han är i jobb och det vet jag men jag blir ändå ledsen och känner mig ensam.
Jag är så sällskapssjuk! Jag borde hitta något att göra på dagarna. Några inspirationsdagar i Purmo skulle kanske göra mig gott.

3 kommentarer:

  1. Ja tycker du kan koma ut o umgås me oss en dag =) Vi ir o "bara hem" o rätt så sällskapssjuk ;)

    SvaraRadera
  2. Nästa viko sko ja böv koma o skåda ett er fö tå byri ja ironiskt nog vikarier i skola fö en måna framåt :P

    SvaraRadera
  3. He ir no ba ti stövel in! Men fö säkerheitskull kanski du ska ring först, vi har ju liiiti svårt me ti haldas heim all dagar i viko.. ;o)

    SvaraRadera