måndag 7 mars 2011

Tritonia

Mitt nya hem de kommande veckorna (månaderna) är Tritonia. Synd att man inte får ha sin egen madrass här. Jag gillar ju egentligen stället men inte vägen hit. Nåväl, nu sitter jag ju redan här. Idag är dagen då jag skall öppna ett dokument med namnet Kandidatavhandling. Jag har suttit här i ca. en timme och hittils hunnit producera exakt noll ord på mitt ännu oöppnade dokument. MEN, misströsta icke! Jag har ju hunnit gå igenom Facebook väldigt grundligt, läst och svarat på mail och nu skriver jag ju blogg igen. Inte illa pinkat!

Idag är alltså dagen då jag tar tag i mitt liv. Här skall skrivas kandidat, tränas och äta hälsosamt.
Nu vill jag ha bort alla extra kilon som jag samlat på mig i små-ätar-Österrike och börja må riktigt bra igen. Jag vill hitta tillbaka till alla roliga intressen igen och helt enkelt bli mig själv igen. Det känns härligt att det börjar idag. Jag känner mig redan lite stolt över mig själv. Färdig lallat! Nu öppnar jag word(S)!

2 kommentarer:

  1. Kommer ihåg den där tiden... Kände mig alltid så nöjd då jag hade lånat massor med böcker hem. Så kunde man liksom ta det lugnt igen en stund. Tills man då skulle föra böckerna tillbaka utan att man ens hade öppnat den första... Min avhandling skrev jag en sommar, en väldigt varm sommar. Det var inte vidare kan jag berätta.

    Kram!
    h. Din kusin som har "många" recept :)

    Ps. Man kan också ta en kaffe och läsa igenom Pohjalainen, Vasabladet och några andra tidningar. Kommer ihåg att jag blev väldigt intresserad av att läsa sånt som inte hade med pedagogik att göra.

    SvaraRadera
  2. Haha! Släkten, en kaffe slank lätt ner medan jag lusläste ÖT i cafeterian. :D Men det var efter att jag gjort allt det jag hade planerat för kanden idag. Nu har jag syfte och forskningsfrågorna någorlunda på rade och har kollat upp en massa litteratur som jag skall låna när jag hittar mitt bibbankort. :P Som tur var har jag två feta böcker redan så imorgon skall jag ta mig till skolan och börja plöja igenom dem. Jag känner framgångarnas vindar blåsa. :)

    Snart kommer jag och gråter ut till dig H! <3

    SvaraRadera