lördag 19 februari 2011

Pust

Detta ar den skonaste stunden pa dagen. Vi har varit pa lank, gjort var mag- och armtraning, duschat och smorjt in oss med solkram. Da ar det bara att satta sig ner pa terassen med frukost och en bok. Vi har inte brottom nagonstans. Jag tror jag skall lacka naglarna idag. Idag skall aven padlingen bli av. Vi hann inte innan lagvattnet kom pa Ton Sai sa vi far ta det har i Ao Nang istallet.

Igar unnade vi oss cocosmassage pa starnaden. Vi fick en hel ananas smt lackade tanaglar pa kopet. Sa nu ser mina fotter exotiska ut med blommor och allt. Jag har bestamt att jag utover padlandet bara skall slappa hela dagen. Jag skall ligga i plurret och sitta i skuggan med min bok och lyssna pa musik. Jag ser fram emot denna dag. Igar satt vi i varsin solstol och sag pa solnedgangen med varsin ananas i handen. Jag njot sa mycket jag hann, och tankte pa Jakob. Saknaden blir bara mera pataglig destu narmar hemfaden kommer. Jag ser sa fram emot att fa krama om honom igen! Jag far halla mig nagra dagar till.
Nu skall jag ta itu med frukosten.

Vi kom ju annars tillbaka till Ao Nang igar och vi anser bada att det var resans basta beslut. Har at helt underbart och skont och vi vill vara har tills vi pa mandag aker med bussen upp till Bangkok for den sista shoppingen. Vi bokade biljetterna redan igar sa det ar bara att befinna sig vid turistinfon kl. 16.00 imorgon. Vi har altsa tva dagar kvar pa stranden och de skall vi minsann njuta till fullo av.

Ni skulle ha sett vyerna pa var lank imorse! Det ar som att springa i ett paradis. Har ar sa lummigt och gront. Hundratals olika palmer och andra grona buskar, trad och rankor (Mamma, jag har nog nappat med mig en och annan frokapsel till dig ).

3 kommentarer:

  1. Packa in frökapslarna väl! de är noga med vad man för ut ur landet. Även snäckor kan ställa till problem ifall man tagit "fel" sort.

    SvaraRadera
  2. Schhhhhhhhh, Mia! Frön är ju det sista man får smuggla från Thaikku!

    SvaraRadera
  3. Det har tystnat här. Har tullen tagit dig?

    SvaraRadera