fredag 26 november 2010

Veckoslut

Det dalar snö utanför mitt fönster! Nu tog nog julkänslan ett hårt grepp om mig.
Jag och Caroline skall till IKEA för att  hamstra glögg och pepparkakor ikväll.

Jag har varit duktig och rett upp all röra och hela kaoset i mitt rum idag. Jag har plockat, damsugit, diskat, bytt sängkläder, skurat, tömt silar och tvättat kläder. Nu doftar det gott och jag är nyduschad. Låt helgen komma!

Låg just och pratade med Caroline i hennes säng. Hon är så härlig och jag skulle inte vilja vara utan våra prata-ut-stunder. Vi kom fram till att det är så skönt att ha en helg framför sig där man inte har några som helst planer. Jag kanske bara skall sitta och se på när snön singlar ner så vackert.

Gårkvällen var verkligen en hit! Det var fest på skolan med ett duktigt live-band som spelade härliga covers. Där bjöds vi på småplock av alla de slag, turkiska smårätter och allt tänkbart gott.
Vi träffade Camilla, vår utbyteskordinator hemmifrån och pratade en stund med henne. Det var så trevligt att få höra riktig Finlandssvenska igen! Det kändes jätteroligt att hon var så glad att se oss. Jag kunde ha suttit hela kvällen och pratat med henne.Jag kan inte undgå att nämna att Caroline vann tredje pris i lotteriet. När hon lugnat sig efter att hon trott att hon vunnit första pris öppnade hon kuvertet där det låg en inbjudan till en lyxig restaurang/hotell. Middag för två, värd 100 euro. Lyckliga jag får följa med på den romantiska bjudningen här innan vi åker hem på jullov.

Efter den trevliga festen begav vi oss iväg till Armin som jag har gymnastik med. Vår tutor Sabrina följde också med och vi satt och pratade tyska tillsammans med en massa trevligt folk från Linz till långt in på småtimmarna.

Nu skall jag vara duktig och fixa undan lite skolarbeten så att jag känner att jag får unna mig att njuta lite i helgen. Hoppas ni alla får ett underbart veckoslut!

Skall sätta upp lite bilder från en vacker dag för en vecka sedan. Snart känns det säkert dumt att sätta upp dem så som snön väller ner.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar