måndag 27 september 2010

Salsa night

En skräckdag i skolan mellan 10.00 och 19.30. Mitt huvud bultade när jag kom hem och jag intog snabbast möjligt en burana. Datalektionen som i PF skulle ha gjorts på 20-30 minuter tog i PH 3 timmar och 15 minuter! Helt otroligt oorganiserat. På dessa tre timmar lärde jag mig följande nya saker: mitt lösenord. Och imorgon följer fortsättningen.

Men när jag tagit min burana bytte jag skor och gick iväg till en salsaclub med *gänget. Jag hade inte höga förväntningar, kanske mest pga. min huvudvärk. När vi kom dit rörde sig hela dansgolvet rytmiskt till den underbara musiken och en kille stod längst fram och undervisade. Efter en timmes undervisning började den fria dansen. Oj hjälp vad alla var duktiga på att dansa. Det var så roligt att se att dansgolvet var lika fullt av pojkar som av flickor. Till en början kände jag mig lite stel men när man lärt sig en del steg och spinns blev man mera förlig. Det var så otroligt roligt och jag är upp över öronen förälskad i den här dansen! Det bästa av allt är att detta ordnas varje måndag! Jag vet hur jag kommer att spendera mina måndagar framöver. Jag har en liten teori om att vi Finländare inte skulle vara så deppade ifall vi dansade mera salsa.

Imorgon har Tony lovat att bjuda alla på en typisk Österrikisk maträtt, det ser jag fram emot. 

*Anna (Tyskland), Aneta ( Tjeckien), Tony (Österrike), Tini (Tyskland), Nina (Tjeckien), Caroline ( my homie) och jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar