fredag 8 april 2011

Läraryrket

Är totalt min grej! Jag ertappar mig själv med ett leende på läpparna där jag sitter i klassrummet mitt bland flitigt jobbande elever. Det är precis det här jag vill göra! Mitt två dagars vikariat gick alldeles för snabbt förbi men lämnade en skön, belåten känsla efter sig. Det sitter nog kvar ännu. Jag känner mig vuxen och ansvarstagande.

Ikväll skall jag bota min förkylning med lite lir i Tellushallen. Jag inväntar mirakel, vilket jag gör i någon mån nästan varje dag. I´m a true believer. Mia, det fina halsbandet jag fick av dig är så jag mitt i prick!

Efter träningen får jag än en gång beundra alla stolpskott längs med vägarna. Jag ser fram emot den nya riksdagen och plakatfria dikesren. Jag sitter med foten beredd att trampa ner bromspedalen vid varje valplakat som påminner om en fartkamera även om jag vet var alla fartkameror på riksåttan är placerade. Jag kan ju inte börja köra lagligt, hemska tanke!

Jag gläder mig inför morgondagen!

Igår bestämde jag mig för att köra lite självhealing. Jag sköt fram eftermiddagens länk till strax innan träning och rattade istället iväg till Jakobstad och loppis. Detta var vad jag behövde. Jag hittade ett vackert vinglas till den redan brokiga skaran här hemma och en supersnygg plåtburk. Och, ja! Loppis är bra för själen! Fotbollsträning med mina underbara lagkamrater hör också till livets goda.

Tvätta bilen, börja sticka den andra sockan och intag av kokosbollar står på tapeten fram till dagens höjdpunkt.

Marias slutkläm:
Hope, hope, hope!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar