fredag 17 december 2010

Nerverna tryter

Jag skall berätta för er om min flygrädsla. En rädsla att inte hinna med flyget.
På måndag förmiddag tar jag mitt pick och pack till Linz Flughafen. I Frankfurt har jag 3½h att döda med en bok i handen. So far so good. Väl framme i Helsingfors är det andra takter. Mitt flyg landar (ifall inga komplikationer uppstår) 23.00. Vi vet alla att man aldrig är ur flyget kl. 23.00 utan snarare 23.10. Innan jag fått tag på min väska från Luggage claimen har det säkert gått ytterligare 10 min. På de resterande 10 minuterna, innan check in för flyget vidare till Vasa stänger, skall jag springa till rätt terminal, hinna genom security kontrollen samt checka in både mig själv och mitt bagage. Detta kommer bli en nagelbitare!

Jag blir extremt ledsen ifall jag hamnar att sova på flygfältet istället för i min älsklings armar!
Dessutom e ja från Purmo o haldä håålt i penga = vill inte betala en ny biljett.
Nu sätts verkligen mina löparben på prov. Tur att jag har joggat som en galning hela hösten.
Nu blir det spurtträning för hela slanten.
Ni får gärna hålla tummarna och be en liten bön för mig där runt 23 tiden måndag kväll.

Nu skall här packas så det ryker om det.

4 kommentarer:

  1. Men Mia, jag kommer ju att vara där på flygplatsen och hjälpa dig allt vad jag kan!

    SvaraRadera
  2. Tryggt! Men du far ju fyri me? Vilken tid for tett flyg? <3

    SvaraRadera
  3. Vi ha tiin ska ja vara vi gaten om ja ska händ me na. Iik va ja e nervo för att int händ. Ja ska hald tyma för att di öppnar tett flygfält ida rei! <3

    SvaraRadera