torsdag 2 december 2010

Friskis

Jag steg upp halv 8 och satt och stickade i sängen i 1½h. Jag åt morgonmål samt packade väskan och skuttade till simhallen. Jag har aldrig varit där och var spänd på hur det skulle vara. Simhallar kan ju vara väldigt olika i olika länder. Man har ju hört att utlänningar anser att vi Finländare är aningen underliga med vårt naku-beteenden i bastun och dyl.
Jag gick in i omklädningsrummet och böt om till bikinin precis som jag skulle ha gjort hemma. Ingen annan böt om just där jag var. Jag hade just virat handduken om mig och klurat ut hur man låser skåpet när ett helt gäng med tonårskillar tjattrande går förbi mig(!) Började gå runt och titta lite och såg flera män samt ombytningsbås.
Duscha fick man i alla fall göra skilt, det kollade jag upp ordentligt innan jag tryckte igång strålen.
Simhallen var trevlig och jag simmade 1 km men mina ögon svider ännu av att jag inte hade mina simglasögon. Jag kan absolut inte simma med huvudet ovanför ytan, då har jag sjuk nacke i en veckas tid. Jag får bara stå ut med ögonen för dit skall jag nog snart igen. Simning är så skönt, man är helt slut i hela kroppen när man stegar upp ur bassängen.

När jag kom hem kände jag shoppinghumöret komma smygande. Jag försökte inte ens stå emot utan tog med mig plånboken och stövlade iväg in till stan. Hittade en en snygg kortärmad tröja och en stickad tröja.
Jag har även varit på Bodywork idag, det blev nästan lite för mycket för mina armar. Imorgon blir det nog länk.

Ikväll har jag druckit glögg och pinat mig själv med att kolla en massa recept på mat, bröd och kakor jag skall koka ihop när jag slipper hem.

Nu är det lite kvar. Om två veckor stressar jag med att jag ännu inte har packat allt och jag snart skall åka iväg! WIIIIIIH! Jag är överlycklig över detta!

Igårkväll njöt jag av mitt eget sällskap och gick runt på Weinachtmarkt i stan. Där var det vacker och mycket folk. Jag gillar julen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar