söndag 28 november 2010

Ljuva Söndagsmorgon

Underbart att vakna och veta att man är ledig. Jag njuter riktigt av att veta att jag kommer att vara aktiv och duktig med skolarbeten hela dagen. Däremellan skall jag ta mig tid att fara på en långlänk i det härliga vintervädret. Det är -6 grader ute och så skall det ju vara på vintern.

Min härliga granne knackade på kl. 9 och bjöd in mig på första advents frukost. Hon hade det färska brödet i ugnen ännu och äggen kokade på spisen. Julmusiken strömmade ur högtalarna och hon hade tänt ljus på det uppdukade bordet. Att koka tevatten var min enda uppgift. Där har vi suttit och njutit av morgonen och pratat i två timmar. Vad skulle jag göra utan Caroline?!

Ikväll står det Sushi på vårt schema. Det blir ett svettigt pass med Wasabin.

My homie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar