fredag 26 november 2010

Lilla-jul

Jag vaknade halv åtta. Efter att jag, likt små barn, tittat ut efter snö bestämde jag mig för att stiga upp. Vem kan sova vidare i vetskapen om att marken är täckt av den underbara vita snön?!
Jag tände mina ljus, kokade te och satte på julmusik.
Nu råder det en varm julkänsla här i mitt rum.
Det är fullständigt knäpptyst i resten av huset och jag njuter.

Caroline bjöd med mig på julmarknad till en skola kl. 10 och det känns ju extra roligt att gå dit när det ligger snö på marken. Jag tror bestämt att vi får gå ett varv genom Weinachtsmarkt och köpa varsin Glüwein för första gången idag. Hittills har vi dissat marknaden, vi har velat spara den tills när det verkligen är lite känsla med den.

Jag skall handla nejlikor och apelsiner när det gått lite längre in i advent. För den riktiga julkänslan.
Vårt glögghamstrande blev mycket lyckat och vi avnjöt två muggar var redan igårkväll.

Nu ska jag pyssla vidare med mitt adventspyssel.
God Lilla-jul till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar