tisdag 5 oktober 2010

Lektion nr. 1

Jag gick med stadiga steg, men med stora vilda fjärilar i magen, uppför trappan till min första lektion på PH. Malerei var den kurs jag nu skulle börja, helt ensam med Österrikarna. Jag blev väl mottagen och alla verkade glada att ha mig med i gruppen. Det var en väl sammansvetsad grupp där alla skämtade och skrattade hela tiden. Men jag kände mig välkommen. Den första övningen är över och jag förstod till och med några meningar av den svårbegripliga Österrikiskan. NÖJD!
Nästa vecka skall vi tillverka våra egna målarfärger av ägg och Cottonchese, med naturpigment. This is so my type of course!


Ikväll har vi bjudit tjecker och tyskar på köttbullar och potatis. Det var en hit.

Gonatt alla ni som jag saknar så nu när jag skall sova. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar